wtorek, 26 marca 2013

Blog na 10 – Kolejny wywiad z pasjonatami już za nami

(Mi miło – kolejny "wywiad", z którego jestem najbardziej ukontentowany).
Kolejny wywiad z pasjonatami już za nami.
Posted on 24 marca 2013 (by kingatomczyk).
”Połączyła ich pasja”, to tytuł wystawy fotograficznej, na którą wybraliśmy się wspólnie z całą klasą i naszą wychowawczynią do Miejskiej Biblioteki Publicznej, w czwartkowe przedpołudnie. Mogliśmy tam podziwiać piękne fotografie członków i sympatyków Tarnobrzeskiego Towarzystwa Fotograficznego. Na wystawie znalazły się najciekawsze fotografie z ostatnich pięciu lat. Byliśmy pod wrażeniem tych fotografii. Moje koleżanki wpadły na pomysł. Poznajmy tych ludzi i zróbmy wywiady do naszego samorządowego projektu – "Z pasją o pasjach”. I tak zrobiłyśmy. Aby spotkać autorów zdjęć, moje dwie koleżanki wspólnie z panią, wybrały się na spotkanie fotografów z Prezydentem Tarnobrzega Norbertem Mastalerzem – w sobotnie popołudnie. W czasie tego spotkania poznały nagrodzonych fotografów, którzy otrzymali listy gratulacyjne za swoją działalność fotograficzną. Moim koleżankom, udało się przeprowadzić wywiad z panem Pawłem Matyką.
Od ilu lat zajmuje się pan fotografią?
– Właściwie od dziecka  30 – 40 lat. Na początku było to fotografowanie na tej zasadzie, że dostałem aparat na Pierwszą Komunię Świętą i fotografowałem cokolwiek, obojętnie co. Bardziej zaawansowaną fotografią zajmuję się od około 25 lat. Tak żeby te fotografie wystawiać czy brać udział w konkursach.
Co pan najbardziej lubi fotografować?
– Nie fotografuję przyrody. Zajmuję się fotografią studyjną. Fotografuję martwą naturę, wnętrza oraz dużo modelek. Stosuje nieco inne oświetlenie. Nie oświetlam planu lampą błyskową lecz stosuję oświetlenie proste na przykład zwykłą latarką, światłem diod. Oczywiście te zdjęcia powstają w ciemności.
Skąd pan bierze wenę twórczą?
– To wszystko przychodzi samo. Spontanicznie wychodzą najlepsze zdjęcia. Czasami te planowane fotografie są niekoniecznie dobre.
Czy ma pan jeszcze jakieś inne pasje?
– Jest tyle do zrobienia i zajmuje mi to tyle czasu, że jeśli mam mówić o pasji a nie zainteresowaniach, to jest to moja jedyna pasja.
Dziękujemy za udzielenie wywiadu i życzymy sukcesów.
(wywiad przeprowadziły Ania i Oliwia z kl 6e)